logo
امروز : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۱۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون غذا و دارو استان زنجان:

فروش اینترنتی دارو در زنجان اجرا می‌شود

فروش-اینترنتی-دارو-در-زنجان-اجرا-می‌شود-
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق شیوه‌نامه‌های مقرر شده از طرف رئیس سازمان غذا و دارو کشور، فروش اینترنتی دارو در زنجان اجرا می‌شود.

محمدجواد میانداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طبق شیوه‌نامه‌های مقرر شده از طرف رئیس سازمان غذا و دارو با توجه به ضوابط فنی حمل دارو با سکوها و کسب و کارهای اینترنتی برای تنظیم و نظارت بر فرآیندهای حمل و توزیع دارو تصویب و ابلاغ و در زنجان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در چهار استان زنجان، مازندران، قم و قزوین اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه مربوطه به داروخانه‌های سراسر استان اطلاع‌رسانی خواهد شد، ابراز کرد: نرم‌افزاری از طرف سازمان غذا و دارو معرفی خواهد شد که با نصب بر روی گوشی بتوان داروهای مدنظر را پس از مراجعه به پزشک به صورت غیرحضوری با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری بیمار خریداری کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها نرم‌افزار مربوطه را که بتوان به وسیله آن با داروخانه ارتباط را برقرار کند در دسترس دارند و داروخانه‌های سراسر استان باید درخواست مبنی برای استفاده از این شیوه‌نامه‌ها را به غذا و دارو علوم پزشکی زنجان اطلاع دهند. این درخواست در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح و بعد از تأئید نهایی شدن، داروخانه می‌تواند اقدام به فروش داروها برای بیماران به صورت اینترنی داشته باشد.

وی ادامه داد: شریط اصلی برای برخورداری از این امکانات توسط داروخانه‌ها در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن این است داروخانه تخلفی نداشته باشد، با این حال محدودیتی برای اجرای این شیوه‌نامه‌ها برای داروخانه‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ابراز کرد: داروخانه‌های سراسر استان باید مدارک لازم را به معاونت غذا و دارو استان تحویل دهند، بعد از کميسيون ماده ۲۰ اجازه فروش اینترنی دارو به داروخانه مربوطه داده می‌شود.

میانداری ادامه داد: مزایای فروش داروهای اینترنتی زیاد است، اگر فردی بعد از مراجعه به پزشک بنا به هر دلیلی نتواند دارو تهیه کند از طریق فروش اینترنتی از داروخانه‌های سطح استان که مجوز این اقدام را دارند می‌تواند داروی خود را تهیه کند.

وی اضافه کرد: بیماران خاص نیز می‌توانند از این مزایا استفاده کنند و به جای مراجعه حضوری برای دریافت دارو از طریق اینترنت و غیرحضوری آن را تهیه و خریداری کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۷
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱